Acció formativa del BAF
La neurociència en l'aprenentatge d'ensenyaments artístics
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Ser professor/a d'una escola municipal de música i centres de les arts.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Analitzar els formats per comunicar i compartir coneixements a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts segons les aportacions que ens fa la neurociència. Veure com la neurociència pot ajudar en la docència d'ensenyaments artístics a partir dels diversos projectes i la creació de comunitat.
2. Exposar les diferències d'aprenentatge segons les edats: si funcionen igual o no els mecanismes d'aprenentatge en un infant de 3 anys, un jove de 15 o una persona de 80 anys.
3. Conèixer quins plantejaments es fan des de la neurociència per millorar el desenvolupament professional dels docents d'ensenyaments artístics.
4. Exposar evidències científiques sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge, i les implicacions dels models d'ensenyament més directes enfront dels més constructius.
5. Relacionar les implicacions del treball de la creativitat artística en el desenvolupament del cervell segons la neurociència: maneres de potenciar aquesta relació en els diversos projectes col·lectius.

Continguts
1. Anàlisi dels formats per comunicar i compartir coneixements a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts segons les aportacions que ens fa la neurociència. Discussió sobre com la neurociència pot ajudar en la docència d'ensenyaments artístics a partir dels diversos projectes i la creació de comunitat.
2. Diferències d'aprenentatge segons les edats i si funcionen igual o no els mecanismes d'aprenentatge en un infant de 3 anys, un jove de 15 o una persona de 80 anys.
3. Plantejaments que es fan des de la neurociència per millorar en el desenvolupament professional dels docents d'ensenyaments artístics.
4. Argumentació amb evidències científiques sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge, i les implicacions dels models d'ensenyament més directes enfront dels més constructius.
5. Discussió sobre les implicacions del treball de la creativitat artística en el desenvolupament del cervell segons la neurociència: maneres de potenciar aquesta relació en els diversos projectes col·lectius.
6. Debat sobre la pràctica artística única o híbrida: pràctica artística d'una especialitat artística / pràctica artística fent hibridacions, interdisciplinarietat amb diverses especialitats artístiques.
Metodologia d'impartició
Aquesta formació consistirà de tres sessions amb una part expositiva combinada amb activitats participatives i col·laboratives, dissenyades per estimular el debat, la discussió i la introspecció.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'assistència en aquells participants que hagin assistit el 100% de les hores i omplert el qüestionari d'avaluació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Planificació i programació de la docència