· Aprendre per què el relat és una forma de coneixement magnètica i aprofundir, a través d'exemples inspiradors i dinàmiques creatives, quins són els mecanismes de creació de relat per comunicar projectes de participació ciutadana.
· Aprendre les fases i tècniques per construir una estratègia de storytelling que generi impacte i convidi a la participació.
· Aprendre que el format, els canals, els materials i les accions també són claus per crear relat i campanyes creatives. Aprendre a través d'exemples recursos per fer relat a través del web, el vídeo, la música, el joc, la visualitat...
· Aprendre recursos per crear claims, lemes i altres crides i recursos per crear jocs de paraules, per treballar l'humor, el llenguatge clar i inclusiu.
· Aprendre dinàmiques per fer campanyes comunicatives des de la fase d'ideació: Camins creatius i taller d'ADN.
· El relat com a forma de coneixement.
· El relat per explicar aspectes funcionals, emocionals i socials d'un projecte de participació ciutadana.
· Què vol dir pensar en clau de relat actualment.
· Elements que ha de tenir un bon relat.
· Les llavors per construir un bon relat.
· La força de la metàfora.
· La força de l'oxímoron.
· La força del misteri.
· Del storytelling al storydoing.
2.LA FORÇA DEL FORMAT:
· La força del canal.
· La força del format.
· La força de la visualitat.
· La força dels materials.
· La força del joc i la gamifcació.
3. LA FORÇA DE LA PARAULA:
· Recursos i figures per crear claims i lemes memorables.
· Recursos lingüístics per treballar l'humor.
· Recursos per a una comunicació inclusiva.
· Recursos per a una comunicació clara.
4. LA FORÇA DE LA PARTICIPACIÓ:
· En quines fases comunicatives podem incloure la participació.
· Participar amb qui?
· Com participar Camins Creatius i Taller d'ADN.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic participació ciutadana | Programes de foment de la participació ciutadana |