Gestió del canvi i lideratge
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Acció de donar suport als canvis i les millores que poden plantejar-se en la seva àrea de responsabilitat o dins de l'organització, per millorar-ne els objectius i per generar il·lusió i compromís en implantar-los.
La competencia implica ...
Projectes de canvi a les administracions públiques: característiques i elements diferencials.
Rol del directiu o comandament en els processos de canvi.
Tipus de canvi a les organitzacions (missió - visió, models, estructura, processos, tecnologia i persones) i actuacions diferencials.
Elements claus dels processos de canvi: l’estratègia i la construcció d’aliances.
Competències directives i processos de canvi: la credibilitat, l’actuació ètica, la persuasió, la negociació, la gestió de la comunicació i de la informació, etc.
Gestió de les resistències en els processos de canvi.
Rol del directiu o comandament en els processos de canvi.
Tipus de canvi a les organitzacions (missió - visió, models, estructura, processos, tecnologia i persones) i actuacions diferencials.
Elements claus dels processos de canvi: l’estratègia i la construcció d’aliances.
Competències directives i processos de canvi: la credibilitat, l’actuació ètica, la persuasió, la negociació, la gestió de la comunicació i de la informació, etc.
Gestió de les resistències en els processos de canvi.
Nivells
Description
Accepta i comprèn les necessitats de canvi en l’organització i les adapta gradualment a la seva unitat organitzativa o al seu equip de treball.
Level
1
Tasks
• Porta a terme accions per explicar el canvi als seus col·laboradors.
• Aporta dades, documentació, etc., per fonamentar la necessitat o la proposta de canvi.
• Fa que els seus col·laboradors actuïn d’acord amb els nous plantejaments i valors.
• Aporta dades, documentació, etc., per fonamentar la necessitat o la proposta de canvi.
• Fa que els seus col·laboradors actuïn d’acord amb els nous plantejaments i valors.
Description
Impulsa i dóna suport als processos de canvi organitzatiu dins la seva àrea de responsabilitat; dedica temps i esforç personal en implementar-los.
Level
2
Tasks
• Transmet als seus col·laboradors una visió positiva sobre el canvi.
• Participa activament en les comissions i els equips de treball creats a l’efecte.
• Aporta recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) per implementar el canvi.
• Analitza i modifica les metodologies, els processos de treball i les maneres de fer professionals per adaptar-se a noves situacions (legals, tecnològiques, etc.) i demandes organitzatives o de la ciutadania.
• Fixa objectius de treball associats al canvi definit; en fa el seguiment i dóna feed-back als seus col·laboradors regularment.
• Participa activament en les comissions i els equips de treball creats a l’efecte.
• Aporta recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) per implementar el canvi.
• Analitza i modifica les metodologies, els processos de treball i les maneres de fer professionals per adaptar-se a noves situacions (legals, tecnològiques, etc.) i demandes organitzatives o de la ciutadania.
• Fixa objectius de treball associats al canvi definit; en fa el seguiment i dóna feed-back als seus col·laboradors regularment.
Description
Defineix i lidera canvis que facilitin l’adaptació de l’organització a noves situacions (estructurals, normatives, etc.) o demandes de la ciutadania, i evita els impactes negatius en el rendiment i el clima de treball.
Level
3
Tasks
• Coneix els resultats que els canvis proposats han tingut en organitzacions públiques o privades similars a la seva.
• Analitza les resistències al canvi i les gestiona correctament.
• Planifica i desenvolupa accions especialment pensades per facilitar el canvi: per definir-lo, per comunicar-lo, per capacitar els seus col·laboradors, etc.
• Preveu futurs problemes o resistències al canvi plantejat i desenvolupa un conjunt d'accions per minimitzar-los.
• Defineix un sistema de seguiment i valoració dels canvis implantats.
• Analitza les resistències al canvi i les gestiona correctament.
• Planifica i desenvolupa accions especialment pensades per facilitar el canvi: per definir-lo, per comunicar-lo, per capacitar els seus col·laboradors, etc.
• Preveu futurs problemes o resistències al canvi plantejat i desenvolupa un conjunt d'accions per minimitzar-los.
• Defineix un sistema de seguiment i valoració dels canvis implantats.
Description
Lidera canvis en administracions locals grans amb una complexa xarxa de nivells polítics i directius on cal vèncer importants focus de resistència individuals i organitzatius per a la implantació de projectes de canvi.
Level
4
Tasks
• Comunica, persuadeix i crea aliances sostenibles amb figures rellevants per a l’organització, tan internes com externes.
• Percep les tendències, visualitza nous escenaris i proposa accions de canvi de cara el futur.
• Desenvolupa planificacions complexes i interdependents (de comunicació, de disseny tècnic i organitzatiu, de gestió de recursos humans, etc.) per implantar el canvi.
• Fa partícips els membres rellevants de l’organització en cada una de les fases del procés.
• Percep les tendències, visualitza nous escenaris i proposa accions de canvi de cara el futur.
• Desenvolupa planificacions complexes i interdependents (de comunicació, de disseny tècnic i organitzatiu, de gestió de recursos humans, etc.) per implantar el canvi.
• Fa partícips els membres rellevants de l’organització en cada una de les fases del procés.
13 Recursos formatius
Cooperació al desenvolupament
PDF
Direcció de Relacions Internacionals
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
7 Accions formatives del baf
Videoformació
14.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
15.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial + videoformació
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Videoformació + en línia
7.50 h
Direcció de Relacions Internacionals