Treball transversal en la prestació de serveis
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.
La competencia implica ...
Concepte, finalitats, enfocaments i cost benefici de la transversalitat.
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Nivells
Description
Es coordina activament amb unitats i equips amb els quals manté interdependència en la prestació de serveis.
Level
1
Tasks
• Té una visió global de la finalitat que tenen la resta d'unitats organitzatives que s’interrelacionen amb la seva.
• Facilita informació i coneixement d’acord amb les necessitats del projecte transversal.
• Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
• Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l’ajuntament.
• Facilita informació i coneixement d’acord amb les necessitats del projecte transversal.
• Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
• Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l’ajuntament.
Description
Participa en grups de treball transversals, de caràcter intern, per definir nous productes o serveis.
Level
2
Tasks
• Facilita recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) al projecte transversal, mantenint un seguiment continuat del seu desenvolupament.
• Coneix bones pràctiques d’organitzacions públiques i privades del seu àmbit d’actuació. Està al corrent d’experiències i innovacions.
• Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
• Anteposa l’interès de l’ajuntament a l’assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
• Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l’ajuntament.
• Coneix bones pràctiques d’organitzacions públiques i privades del seu àmbit d’actuació. Està al corrent d’experiències i innovacions.
• Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
• Anteposa l’interès de l’ajuntament a l’assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
• Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l’ajuntament.
Description
Lidera projectes transversals entre diferents àrees o serveis de la corporació.
Level
3
Tasks
• Identifica les persones de l’organització que són clau per participar al projecte.
• Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
• Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l’organització, etc.
• Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
• Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
• Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
• Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l’organització, etc.
• Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
• Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
Description
Potencia i impulsa el treball transversal en l’organització, definint i implantant el model de gestió transversal en la prestació de servei de l’ajuntament.
Level
4
Tasks
• Defineix els recursos estructurals per treballar transversalment: dibuix organitzatiu (organigrames, estructura pressupostària, perfils professionals del capital humà, estil directiu...).
• Valora adequadament l’impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d’àrees/serveis (centrals i finalistes) de l’ajuntament.
• Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.
• Valora adequadament l’impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d’àrees/serveis (centrals i finalistes) de l’ajuntament.
• Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.
16 Recursos formatius
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació interpersonal
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Equips
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Equips
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Equips
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
6 Accions formatives del baf
Presencial
16.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació
4.00 h
Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de vida
Videoformació
2.50 h
Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de vida
Videoformació
2.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial
20.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat