La guia que presentem pretén ser un suport als responsables organitzatius dedicats a la planificació organitzativa i dels llocs de treball dels governs locals. El document inclou aquells perfils professionals plenament assentats en el mercat laboral privat, les funcions dels quals estan desenvolupades en l’actualitat en el món públic, parcial o íntegrament, per altres llocs ‘clàssics’ de les administracions locals.
Definició
Proposar i implantar sistemes eficients d'organització, planificació i valoració de les estructures de llocs de treball de la corporació, per respondre a les demandes de l'organització i a la consecució dels seus objectius.
La competencia implica ...
Documentació bàsica de la planificació de recursos humans: fitxes de llocs, manuals de funcions, organigrames, etc.
Identificació de les necessitats de plantilla i definició de les polítiques d'oferta pública d'ocupació.
Estudis de necessitats i evolució de plantilles.
Anàlisi i valoració de llocs de treball.
Estudis retributius.
Models organitzatius.
Avaluació de l'impacte econòmic de les mesures organitzatives.
Nivells
· Conèixer els recursos i eines que ofereix la CORH, des de la seva vessant virtual, i aprendre a navegar per la seva plana web amb la màxima eficàcia.
· Capacitar als/les assistents per realitzar una valoració de llocs, així com elaborar els instruments de RLLT i plantilla de manera correcta amb el rigor tècnic necessari.
· Capacitar als i les assistents per poder realitzar una valoració de llocs, així com elaborar els instruments de RLLT i plantilla de manera correcta amb el rigor tècnic necessari.
· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen l'Espai 5.12.
· Formar i capacitar els membres dels espais presencials de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.
· Enfortir el caràcter relacional de l'Espai 5.12 de la CORH, i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.
· Enfortir el caràcter relacional de la xarxaCORH i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.
· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen la xarxaCORH.
· Formar i capacitar els membres de l'espai presencial de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.
· Ajudar a identificar els aspectes clau en la planificació estratègica de la plantilla d'una entitat local als equips de govern, responsables i gestors de recursos humans.
· Explicar als responsables i gestors de recursos humans un pla d'actuació per dur a terme un procés de relleu generacional.