L'Outlook és més que un programa per enviar i rebre correus electrònics. En aquest recurs d'una hora aprendràs trucs i dreceres que mai havies imaginat.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Definició
Definició del conjunt de plans que ajudi les unitats organitzatives i els equips de treball a assolir els objectius que hagin estat definits en el Pla d'actuació de mandat (PAM) o en altres documents estratègics, tenint en compte les necessitats de la ciutadania, els recursos existents i el marc de gestió pública vigent.
La competencia implica ...
Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
Models de qualitat a les administracions locals.
Direcció de projectes.
Models de Responsabilitat Social Corporativa.
Avaluació de serveis i polítiques públiques.
Estudis demogràfics i de prospectiva.
Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
Models de col·laboració público-privada.
Transparència i dades obertes.
Comunicació estratègica.
Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
Nivells
• Utilitza sistemes per fer el seguiment de l’activitat de l’equip.
• Organitza el seu equip per tal de minimitzar imprevistos.
• Descriu i valora els processos de treball de l'activitat que desenvolupa el seu equip de treball.
• Organitza l'equip amb atenció al marc de funcions i responsabilitats que cada empleat públic tingui assignat.
• Aplica correctament els conceptes d'urgència i importància en el desplegament de l'activitat de l'equip.
• Utilitza un sistema d'indicadors per fer el seguiment (qualitatiu i/o quantitatiu) de la planificació efectuada.
• Defineix les fites que vol aconseguir en l'activitat dels seus equips.
• Proposa accions correctores en cas de desviacions sobre la planificació inicial.
• Revisa els processos i mètodes de treball d'equips o unitats administratives per assolir els objectius previstos.
• Integra la planificació de diferents projectes o àmbits de gestió.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral de la seva unitat organitzativa; així com altres sistemes per organitzar i controlar la informació.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats de la seva àrea de responsabilitat, etc., per arribar als objectius previstos.
• Dirigeix correctament la coordinació de projectes complexos i interdependents.
• Defineix i impulsa nous models de gestió i organització per millorar, de manera perdurable, els resultats globals o d’una àrea/gerència, que representin un reconeixement extern de la pròpia organització.
• Fa que l’organització participi en fòrums institucionals sobre models de gestió, cercles de qualitat interadministrativa, etc.
• Revisa el disseny organitzatiu: crea, redefineix o anul·la el marc de responsabilitats de serveis, àrees o departaments.
En un món globalitzat la innovació és el què et donarà un valor afegit per poder competir amb els grans productors que cada vegada ajusten més els temps o els costos. En aquest context, com es pot aconseguir que les administracions s'impliquin a crear ciutats innovadores? Quin serà el seu paper i com seran aquestes? L'economista i professor d'ESADE, Esteve Almirall, ens ho explica en aquesta classe magistral.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
En aquests mòduls trobaràs el continguts bàsics per endinsar-te en la direcció de projectes en totes les seves fases: 1. Els projectes. Elements bàsics; 2. La direcció de projectes a l’Administració local; 3. La gestió de l’abast del projecte; 4. La gestió dels riscos del projecte; 5. La gestió de la qualitat del projecte; 6. La gestió de les parts interessades del projecte; 7. La gestió de l’equip de treball del projecte i el glossari dels conceptes més rellevants.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
El núvol és un dels conceptes que pertany a una realitat digital ja consolidada, tant en l’àmbit personal com en el professional. Qui més qui menys ha escoltat expressions com “Treballar al núvol” o “Pujar documents al núvol”. Però, què significa exactament això? Què vol dir “pujar alguna cosa al núvol”? On és aquest “núvol”? Per què podem utilitzar-lo?
Sovint no sabem, o no som conscients, on perdem la major part del nostre temps. Segur que, en moltes ocasions, has arribat al final d’una jornada de feina amb aquella sensació una mica desagradable de no haver parat ni un sol moment i, en canvi, no haver avançat gens ni mica en assumptes que són importants. Coneixerem algunes eines tecnològiques que ens poden ajudar amb la gestió del temps, plantant cara així a l’estrès i l’ansietat i recuperant temps per a nosaltres, per invertir-lo en allò que realment volem.
Quan parlem de transformació i de canvi en aquest àmbit ens referim a l’aparició de nous actors, com les propostes sorgides del moviment del programari lliure. També a la forma d’utilitzar-les de forma col·laborativa, en equip. I aquí, Google té molt a dir amb el seu conjunt d’aplicacions ofimàtiques Google Docs.
En aquest pòdcast farem referència a tres de les eines ofimàtiques que ens ofereix Google: el processador de textos (Google Docs), el full de càlcul (Google Sheets) i l’aplicació per fer presentacions (Google Slides).
Actualment, fem fotos a gairebé tot. Molt lluny queden aquells dies en els que el número de dispars quedava limitat a la capacitat del carret: 12, 24 ó 36.
Tornem al concepte del núvol i concretament en aquesta peça, de Google Photos, una de les aplicacions amb versió gratuïta més popular per guardar, compartir i organitzar una gran quantitat d’imatges: fotos i vídeos.
Google Calendar s’ha convertit en una de les aplicacions de referència quant a organització personal.
Algunes de les claus del seu èxit és la simplicitat i facilitat d’ús, dues característiques que també trobem en la majoria de solucions de Google. Una vegada més hem de fer referència al concepte de núvol. I és que els esdeveniments creats i gestionats amb Google Calendar es guarden en línia. Això significa que el calendari es pot gestionar des de diversos dispositius de forma simultània. L’única cosa que necessitem és una connexió a internet.
La primera xarxa social d’ús massiu va ser Facebook. Després van venir X (Twitter) i Instagram. I ara, estan irrompent amb força xarxes com TikTok i Twitch. La primera està basada en vídeos de curta durada i, la segona, és una plataforma que permet la retransmissió d’esdeveniments en directe.
En aquest pòdcast d’Audioformació farem una aproximació a aquestes dues plataformes que estan de moda entre els més joves.
La periodista Amalia López Acera ens presenta, dins el cicle de " Converses Directives", com dissenyar les eines i les estratègies per a desenvolupar i gestionar la marca personal d'un directiu públic.
Presentem un recurs amb 9 videotutorials d'ajuda tècnica. Et seran útils quan estiguis utilitzant aules virtuals de Formadiba, l'entorn de formació virtual de la Diputació de Barcelona (DiBa) basat en Moodle.
Aquests videotutorials s'adrecen a tots els usuaris de Formadiba, especialment als participants que entren a l'entorn amb el rol d'alumne.
Innovar no té res a veure amb tenir una idea brillant i punt. Cal un mètode, un procés i establir unes analítiques per valorar el seu èxit o fracàs. Alfons Cornella, un dels màxims experts en innovació del país, ens ho explica en aquesta apassionant conversa que ens descobreix termes com la "intel·ligència competitiva" i la "mineria de problemes".
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.
Directrius i comandaments tenen un rol molt important envers els seus equips. Aprèn algunes pautes i secrets de les persones que millor saben exercir el seu lideratge a través de la seva pròpia marca personal de la mà d'Alícia Linares.
Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.
Dins el Cicle de Converses Directives , reflexionem amb Mikel Gorriti sobre aspectes relacionats amb la planificació estratègica dels empleats públics.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria d'activitats.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria d'esport.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria d’habitatge.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria d'igualtat, polítiques de gènere.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria d’unió europea i estratègia internacional.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria d’urbanisme.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de participació ciutadana.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de comerç.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de consum.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de cooperació al desenvolupament.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de cultura.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de govern obert.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de joventut.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de medi ambient.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de polítiques de convivència, diversitat i/o cicle de vida
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de promoció econòmica.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de protecció civil.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de salut pública.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de seguretat ciutadana.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de serveis interns, padró.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de serveis interns, recursos humans.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de serveis interns, àmbit de seguretat i salut laboral.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria de serveis interns, serveis econòmics
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l'activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l'objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s'aborda la regidoria de serveis socials.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals amb l’objectiu de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. En aquest cas s’aborda la regidoria de turisme.
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals, concretament de la regidoria d’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Aquest recurs pretén donar a conèixer els aspectes clau relacionats amb l’activitat de les diferents regidories en les que es classifiquen les competències i serveis municipals per tal de facilitar el desenvolupament de les funcions i responsabilitats dels càrrecs electes dels governs locals. Concretament de la regidoria d’educació.
Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.
Les administracions públiques estan vivint el canvi d'una forma accelerada. Els escenaris ja no són estancs sinó cada vegada més híbrids. Com s'adapten els líders dels equips en aquests nous entorns? La resposta la trobaràs en aquesta conversa d'una hora de durada. Seixanta minuts per no decidir si canvies sinó cap a on vas.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.
Trucs del teletreball
Dins el Cicle de Converses Directives, reflexionem amb Sara Berbel sobre com la irrupció de reptes cada vegada més dinàmics i oberts fa necessària l'evolució dels models tradicionals de lideratge.
En aquest recurs treballareu els elements clau sobre la producció i el tractament de continguts de la Llei de propietat intel·lectual i veureu com localitzar elements multimèdia amb diferents tipus de llicències.
Quina mena d'informació és més apta per publicar en Reels? I quina en TikTok? En 2' t'ajudem a triar.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial es mostren una sèrie de casos d’ús a resoldre amb el SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com editar la informació geogràfica del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem com convertir un arxiu Excel de coordenades a altres sistemes de referència.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem a geocodificar una adreça i un arxiu Excel d’adreces.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explorarem les funcionalitats de la guia de carrers del SITMUN i aprendrem com obtenir un plànol amb un índex de carrers.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem les opcions d’impressió del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com obtenir informació alfanumèrica del mapa, com cercar i localitzar elements i obtenir les seves coordenades.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial estudiarem les possibilitats que ofereix el SITMUN per a la confecció de mapes temàtics.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explicarem com visualitzar capes al mapa mitjançant l’arbre de capes. També aprendrem a navegar pel mapa amb les eines de visualització.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquesta guia es mostra com accedir al Sistema d’Informació Territorial Municipal (SITMUN), com examinar la seva interfície i s’expliquen dos conceptes importants: l’escala de visualització del mapa i el sistema de coordenades.
Aquest recurs forma part d'una col·lecció on s'expliquen les diferents funcionalitats de l'eina SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem a cercar i localitzar llocs d’interès amb el nomenclàtor del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem com podem extreure informació geogràfica del SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial veurem les eines d’anàlisi del SITMUN: les mesures, la selecció, la intersecció i el buffer.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial explicarem com visualitzar capes externes al SITMUN.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem que són les metadades, com accedir al catàleg de metadades del SITMUN i com buscar metadades.
SITMUN és una eina orientada a facilitar la gestió del territori als ens locals i ajudar-los a complir la normativa vigent en aquest àmbit. Actualment SITMUN compta amb més de 700 capes d’informació geogràfica homogènia i contínua, de diverses fonts i a diferents nivells territorials. Aquesta informació ajuda a l’anàlisi/planificació del territori i al disseny/aplicació de polítiques públiques, tant a nivell local com supramunicipal. La gestió del territori és un element clau per aconseguir un desenvolupament sostenible i SITMUN ho facilita.
En aquest tutorial aprendrem que és un geoportal IDE local, la seva interfície i com integrar-lo al Web municipal.
Conferència a càrrec de María Dapena, cap de recursos humans i formació de l'Ajuntament de Vigo des de 2006, experta en assetjament laboral, formadora de formadors i especialista en lideratge i innovació. Analitza el singular context actual, des d'una perspectiva sociològica i històrica, incidint en la consideració de sector públic com a pal de paller de la societat en situacions crítiques.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Concepción Campos ens explica els avantatges i beneficis que implica la translació de les tècniques de Compliance a la gestió pública.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs
· Ampliar el vocabulari amb lèxic i expressions pròpies de l'anglès.
· Conèixer diferents frases fetes i com fer-les servir.
· Reconèixer alguns false friends i substituir-los per la forma correcte.
· Conèixer algunes característiques dels temps verbals.
· Conèixer la figura del Manipulador de Major Risc.
· Identificar riscos i precaucions a prendre en els aliments.
· Conèixer la metodologia d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític.
· Aplicar l'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític.
1. Mapejar i estructurar l'experiència de l'usuari des de i en l'administració pública
2. Seleccionar els recursos que permetin elaborar un mapa d'experiència de l'usuari (UX) segons cada necessitat
3. Identificar i optimitzar els "moments de la veritat" en "l'experiència de l'usuari"
4. Avesar-se a una perspectiva orientada a l'usuari o client
5. Trencar amb els "buits" interdepartamentals
6. Entendre les circumstàncies que han produït les irregularitats actuals (aprendre a avaluar-ho amb dades)
7. Aprendre a valorar el retorn de futures inversions o projectes en clau de l'experiència de l'usuari
· Introducció a l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, per tal de sensibilitzar sobre els principis i valors d'aquest acord global i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la seva rellevància i el paper clau que tenen els governs locals en el seu assoliment.
· Apropar l'Agenda 2030 i els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) a les persones que desenvolupen les seves funcions en els ens locals de la demarcació de Barcelona
Identificar l'assetjament laboral (assetjament psicològic).
Reconèixer l'assetjament sexual i per raó de sexe en el treball.
· Aprendre les preposicions i els connectors més habituals.
· Conèixer expressions clau per a iniciar una conversa d'ascensor.
· Ajudar-te a gestionar una reunió d'equip... en anglès.
· Despertar la teva curiositat per termes de l'anglès que trobes en el teu dia a dia.
· Identificar el significat d'alguns dels phrasal verbs més habituals als negocis.
· Saber diferenciar els diferents phrasal verbs.
· Aplicar correctament els phrasal verbs en diferents contextos.
· Identificar el significat d'alguns dels phrasal verbs més habituals als negocis.
· Saber diferenciar els diferents phrasal verbs.
· Aplicar correctament els phrasal verbs en diferents contextos.
· Realitzar presentacions més efectives
· Aprendre a crear presentacions visualment atractives
· Identificar les expectatives de la teva audiència
· Obtenir eines per transmetre a la teva audiència allò que vols comunicar
· Desmuntar el sexisme de les comunicacions de l'organització i mitjans de comunicació.. Assumir i incorporar la importància d'una comunicació no sexista.
· Construir un nou discurs que promogui la igualtat i la no discriminació per raons de gènere.
· Tractar de forma adequada la informació relacionada amb la violència masclista.
· Aportar diversitat, pluralitat i riquesa comunicativa.
· Desmuntar el sexisme de les comunicacions de l'organització i mitjans de comunicació.
· Assumir i incorporar la importància d'una comunicació no sexista.
· Construir un nou discurs que promogui la igualtat i la no discriminació per raons de gènere. Tractar de forma adequada la informació relacionada amb la violència masclista.
· Aportar diversitat, pluralitat i riquesa comunicativa.
· Millorar les relacions interpersonals amb persones de cultures deferents a la pròpia.
· Veure les dificultats que existeixen i aprendre a superar-les.
· Reflexionar davant d'algunes situacions que es presenten.
· Aprendre a relacionar-se amb gent de diferent procedència cultural de manera senzilla.
Donar eines per a l'abordatge de les violències masclistes als ens locals
· Distingir els diferents tipus de discapacitats
· Adequar el tracte a les persones amb diferents diversitats funcionals
· Diferenciar entre inclusió i integració
· Diferenciar entre exclusió i segregació
· Conèixer els avantatges de la inclusió de persones amb diversitat funcional a les empreses
· Identificar aquelles conductes que formarien part de les diferents tipologies d'assetjament previstes en el Protocol.
· Conèixer i clarificar els aspectes clau de procediment previstos en el Protocol.
· Posar en pràctica i assajar les formes d'actuar previstes en el procediment d'investigació un cop activat el Protocol.
· Identificar oportunitats de millora del Protocol vigent (actualització).
· Oferir eines i recursos per a la implementació de l'Agenda 2030 i l'assoliment els ODS a l'àmbit local
· Identificar les oportunitats que ofereix l'Agenda 2030 per innovar i transformar les polítiques públiques locals
· Promoure l'apropiació de l'Agenda 2030 i del seu valor afegit entre els professionals del món local, així com donar suport per a l'elaboració de planificacions estratègiques
· Donar suport a les persones participants per implementar l`Agenda 2030 en l'àmbit municipal a través de les diferents fases del procés de localització (sensibilització i incidència política, alineament, implementació, monitoreig)
· Oferir eines i recursos per a la implementació de l'Agenda 2030 i assoliment dels ODS a l'àmbit local.
· Identificar les oportunitats que ofereix l'Agenda 2030 per innovar i transformar les polítiques públiques locals.
¿ Promoure l'apropiació de l'Agenda 2030 i del seu valor afegit entre els professionals del món local, així com donar suport per a l'elaboració de planificacions estratègiques
· Donar suport a les persones participants per implementar l`Agenda 2030 en l'àmbit municipal a través de les diferents fases del procés de localització (sensibilització i incidència política, alineament, implementació, monitoreig).
· Saber quines són les eines de gestió estratègica de les diferents etapes del mandat (des de la presa de possessió fins a les eleccions següents) i quines són les dinàmiques de participació que cal desenvolupar en cada etapa.
· Analitzar els aspectes clau d'un projecte per tal de poder definir un enfocament estratègic que condueixi a l'assoliment dels seus objectius, en el context de l'administració pública local.
· Dirigir adequadament els principals processos que es desenvolupen durant el cicle de vida del projecte: gestionar l'abast del projecte i respondre a les incidències que el poden afectar; gestionar els riscos que poden afectar el desenvolupament d'un projecte; relacionar-se amb les parts interessades del projecte tenint en compte les seves necessitats i expectatives per que contribueixin positivament a l'assoliment dels objectius; dirigir amb efectivitat l'equip de treball d'un projecte.
· Establir objectius de qualitat per al projecte i definir els processos de gestió corresponents: definir objectius i processos de control de la qualitat dels projectes; avaluar els resultats i els aprenentatges del projecte.
· Analitzar els aspectes clau d'un projecte per tal de poder definir un enfocament estratègic que condueixi a l'assoliment dels seus objectius, en el context de l'administració pública local.
· Dirigir adequadament els principals processos que es desenvolupen durant el cicle de vida del projecte: gestionar l'abast del projecte i respondre a les incidències que el poden afectar; gestionar els riscos que poden afectar el desenvolupament d'un projecte; relacionar-se amb les parts interessades del projecte tenint en compte les seves necessitats i expectatives per que contribueixin positivament a l'assoliment dels objectius; dirigir amb efectivitat l'equip de treball d'un projecte.
· Establir objectius de la qualitat per al projecte i definir els processos de gestió corresponents: definir objectius i processos de control de la qualitat dels projectes; avaluar els resultats i els aprenentatges del projecte.
Dotar als participants dels elements per a poder presentar propostes als programes europeus de fons de gestió directa amb majors possibilitat de ser aprovats i en concret:
1) Identificar programes i convocatòries que encaixin amb el nostre projecte.
2) Saber interpretar els plans de treball i les convocatòries.
3) Coneixer els elements per formular correctament la proposta.
Facilitar les eines metodològiques necessàries per a la fase inicial del projecte i la seva execució.
Aprofundir en aspectes de gestió legal i financer.
Aprofundir en aspectes complementaris, però imprescindibles de la gestió de projectes europeus a partir de casos reals.
Conèixer i aplicar els elements clau que intervenen en la direcció i gestió d'un projecte innovador, en un context complex, i en què hi intervenen diferents institucions i/o territoris.
Conèixer i aplicar els elements clau que intervenen en la direcció i gestió d'un projecte innovador, en un context complex, i en què hi intervenen diferents institucions i/o territoris.
· Conèixer el que necessites saber per comunicar-te de manera més eficient.
· Adquirir nous components verbals i paralingüístics.
· Millorar l'escolta activa.
· Conèixer els diferents tipus de reaccions que podem trobar.
· Aprendre a evitar els factors que ens impedeixen ser assertius.
Ensenyar a utilitzar les tècniques i metodologia que permeti a les direccions, conjuntament amb els seus equips de treball, progressar en l'acompliment de les fites de l'organització mitjançant la instauració dels elements bàsics de la planificació, la definició d'objectius i el control de la gestió.
Ensenyar a utilitzar les tècniques i metodologia que permeti a les direccions, conjuntament amb els seus equips de treball, progressar en l'acompliment de les fites de l'organització mitjançant la instauració dels elements bàsics de la planificació, la definició d'objectius i el control de la gestió.
Reflexionar sobre les desigualtats d'oportunitats entres els homes i les dones.
Identificar factors que poden accentuar les desigualtats entre els diferents gèneres per tal de minimitzar-los.
Conèixer els continguts dels plans d'igualtat a les empreses.
· Saber com conduir les emocions pel camí més adequat per tal d'equilibrar-les.
· Conèixer els diferents tipus d'emocions.
· Saber com afrontar una situació en les seves diverses formes.
· Exercitar l'empatia.
· Preparar-se per ser capaços d'entendre el que l'interlocutor transmet.
· Practicar l'atenció personalitzada.
· Foment de la transversalitat per impulsar la implementació de l'Agenda 2030 i els ODS en plans i projectes dels ens locals
· Adquirir coneixements sobre la normativa d'aplicació a la prevenció i control d'activitats.
· Adquirir coneixements sobre la normativa d'aplicació en protecció civil i plans d'autoprotecció.
Donar a conèixer als nous electes la importància i els avantatges de l'acció internacionals dels ens locals.
Informar dels aspectes necessaris per a la internacionalització dels ens locals, tant a nivell de la Unió Europea com a la resta del món.
· Conèixer el paper de cada actor dins un procés de participació a nivell intern de l'ajuntament per tal de gestionar els processos de manera eficient i amb la màxima transversalitat.
· Conèixer les característiques del manipulador d'aliments.
· Identificar els diferents tipus d'infecció alimentària.
· Prevenir els diferents tipus d'infecció alimentària.
· Identificar els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
· Prevenir els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
· Detectar els indicadors de què un aliment està deteriorat.
· Identificar els contaminants biòtics i abiòtics.
· Conèixer els diferents mètodes de conservació d'aliments.
· Conèixer les pautes d'higiene i de pràctica segura de manipulació d'aliments.
· Adquirir pautes per aconseguir una negociació eficaç.
· Conèixer les diferents fases de la negociació.
· Aprendre a aplicar l'estratègia pertinent per garantir beneficiar ambdues parts en una situació de negociació específica.
· Conèixer l'entramat institucional de la UE i els mecanismes de presa de decisions.
· Identificar la importància de la implicació i la interacció des del món local.
· Conèixer els canals d'incidència dels governs locals en la governança global.
· Conèixer casos reals d'ens locals de la provincia de Barcelona que han assolit un posicionament a escala europea i internacional.
. Conèixer els programes de Cooperació Territorial Europea (CTE) o Interreg.
. Analitzar les convocatòries previstes per la resta període 2021-2027 i identificar les oportunitats per als ens locals.
. Entendre els procediments de funcionament dels programes Interreg.
. Conèixer exemples de projectes Interreg duts a terme pels ens locals de la província
· Conèixer els conceptes que tracta el Reial Decret en relació a la Propietat intelel·lectual
· Identificar els diferents usos d'una obra
· Diferenciar entre tipus de llicències
· Reconèixer els drets de l'autor segons el tipus d'obra
· Ser conscient del context tecnològic que estem vivim i del seu impacte en la privacitat i en la necessitat de tenir un marc legal que reguli l'ús i el tractament de les dades personals.
· Conèixer les normes de seguretat bàsiques en matèria de protecció de dades i la importància de complir-les.
· Ser conscient que la protecció de dades és una responsabilitat compartida de tots els empleats públics i que cal tenir un paper actiu.
· Dominar els conceptes bàsics sobre protecció de dades i clarificar les confusions més habituals.
· Comprendre les obligacions que tenen els ens locals com a responsables del tractament de dades personals.
· Conèixer com s'ha de procedir en el lloc de treball si tractem dades personals.
· Saber quines son les funcions de la figura de Delegat de Protecció de Dades que han de tenir totes les administracions públiques.
· Conèixer els aspectes més rellevants del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) que és d'obligat compliment per tots els membres de la Unió Europea.
· Saber quins son els drets més importants, el deures que les organitzacions han de complir i com els ciutadans els podem exercir.
· Conèixer el marc legislatiu i conceptual bàsic sobre l'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat de gènere i expressió de gènere i orientació sexual.
· Facilitar competències transversals d'identificació, detecció i intervenció sobre possibles situacions d'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat de gènere i expressió de gènere i orientació sexual.
· Comprendre el funcionament del protocol, la Comissió i la seva activació.
· Treballar sobre cassos pràctics i exemples d'intervenció previstos en l'activació del Protocol.
· Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d'igualtat de gènere: introducció al marc normatiu i conceptual.
· Identificar els instruments clau per a la introducció de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques públiques.
· Reflexionar entorn l'enfocament de gènere i la transversalitat dins del propi àmbit de treball.
· Adquirir competències bàsiques sobre les polítiques d'igualtat de gènere: marc normatiu i conceptual.
· Identificar els instruments claus per a la introducció de la perspectiva de gènere en les diferents fases de les polítiques publiques.
· Reflexionar entorn l'enfocament de gènere i la transversalitat dins el propi àmbit de treball.
· Copsar el concepte de seguretat jurídica.
· Diferenciar la seguretat jurídica de l'Ajuntament com a institució i la seguretat jurídica del propi càrrec electe.
· Adoptar les mesures escaients per a la interdicció de l'arbitrarietat de l'Administració, i interioritzar els conflictes d'interessos i les causes d'abstenció en l'actuació corporativa.
· Comprendre la importància del procediment administratiu com a garantia formal.
· Interioritzar i revisar les funcions públiques del personal tècnic i de la secretaria-intervenció com a mecanismes de garantia de la seguretat jurídica.
· Analitzar els riscos principals de seguretat jurídica.
· Conèixer les institucions públiques amb funcions encomanades de protecció de la legalitat.
· Contextualitzar les cartes de serveis i la seva importància en la millora de la gestió de les organitzacions públiques i la seva relació amb la ciutadania.
· Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa.Identificar els requeriments mínims d'una carta de serveis d'acord a la normativa vigent i a la UNE 93200:2008.
· Entendre la importància de la identificació de les expectatives dels usuaris/es del servei alhora de definir una carta de serveis i els seus compromisos.
· Concretar una carta de serveis municipal, el seu sistema de seguiment i la seva publicitat i difusió.
· Comprendre la importància de tenir un catàleg de serveis municipals a l'abast de la ciutadania per tal de donar a conèixer, de manera accessible, què es fa des de la Corporació en línia amb l'esperit de transparència i retiment de comptes.
· Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa en matèria de transparència.
· Identificar quins són els serveis que presta el propi ajuntament.
· Aprendre a utilitzar l'eina web de Catàleg de serveis que s'ofereix als ajuntaments participants.
· Estar en condicions d'adaptar el contingut del catàleg als serveis específics de l'ajuntament corresponent.
· Publicar el Catàleg de serveis municipals.
· Contextualitzar les cartes de serveis i la seva importància en la millora de la gestió de les organitzacions públiques i la seva relació amb la ciutadania.
· Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa.
· Identificar els requeriments mínims d'una carta de serveis d'acord a la normativa vigent i a la UNE 93200:2008.
· Entendre la importància de la identificació de les expectatives dels usuaris/ies del servei alhora de definir una carta de serveis i els seus compromisos.
· Concretar una carta de serveis municipal, el seu sistema de seguiment i la seva publicitat i difusió.
· Comprendre la importància de tenir un catàleg de serveis municipals a l'abast de la ciutadania per tal de donar a conèixer de manera accessible què es fa des de la Corporació en línia amb l'esperit de transparència i retiment de comptes.
· Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa en matèria de transparència.
· Identificar quins són els serveis que presta el propi ajuntament.
· Aprendre a utilitzar l'eina web de Catàleg de serveis que s'ofereix als ajuntametns participants.
· Estar en condicions d'adaptar el contingut del catàleg als serveis específics de l'ajuntament corresponent.
· Publicar el Catàleg de serveis municipals.
· Conèixer els tipus de conflictes els elements que intervenen.
· Aprendre a com afrontar els diferents tipus de conflictes.
· Saber com resoldre ràpidament els conflictes i amb resultats profitosos per les dues parts.
· Conèixer conceptes bàsics com són: coaching, mediació, conflicte, problema i resiliència.