Aprenentatge permanent
Competències qualitatives transversals
Definició
Fet de dedicar temps i esforç personal a mantenir-se actualitzat professionalment i fer que els altres també ho estiguin contribuint a una millor gestió del coneixement organitzatiu.
La competencia implica ...
Com aprenen les persones adultes.
Elements que afavoreixen l’actualització professional: llegir documentació especialitzada, mantenir contactes amb professionals, participar en nous projectes, etc.
Fonts d'aprenentatge formal i informal.
Aprenentatge 360º.
L’espai de treball com eina d’aprenentatge personal.
Fitxes descriptives dels llocs de treball i els perfils professionals com referència en identificació de necessitats formatives personals.
Diferències fonamentals entre els processos d’informació, formació i el desenvolupament de competències.
Elements que afavoreixen l’actualització professional: llegir documentació especialitzada, mantenir contactes amb professionals, participar en nous projectes, etc.
Fonts d'aprenentatge formal i informal.
Aprenentatge 360º.
L’espai de treball com eina d’aprenentatge personal.
Fitxes descriptives dels llocs de treball i els perfils professionals com referència en identificació de necessitats formatives personals.
Diferències fonamentals entre els processos d’informació, formació i el desenvolupament de competències.
Nivells
Description
Mostra interès en conèixer les seves àrees de millora (competències) professionals i assisteix amb actitud positiva a les accions formatives organitzades.
Level
1
Tasks
• És conscient de la importància d'adquirir nous coneixements, habilitats, etc. i aplicar-los al lloc de treball.
• Participa activament en els processos d’identificació de necessitats formatives engegats per l’ajuntament.
• Fa les activitats de desenvolupament recomanades (cursos, encàrrecs de treball, etc.).
• Accepta positivament les oportunitats d'adquirir habilitats, coneixements, metodologies i tècniques.
• Valora de manera objectiva el seus resultats professionals: accepta les observacions sobre la feina feta de forma constructiva.
• Participa activament en els processos d’identificació de necessitats formatives engegats per l’ajuntament.
• Fa les activitats de desenvolupament recomanades (cursos, encàrrecs de treball, etc.).
• Accepta positivament les oportunitats d'adquirir habilitats, coneixements, metodologies i tècniques.
• Valora de manera objectiva el seus resultats professionals: accepta les observacions sobre la feina feta de forma constructiva.
Description
S'actualitza permanentment. Està al dia quant als continguts, les tècniques, les eines i els mètodes de treball relacionats amb la seva activitat professional.
Level
2
Tasks
• Es responsabilitza activament del seu propi aprenentatge i desenvolupament professional.
• Procura estar actualitzat més enllà de l’oferta formativa, a través de diferents mitjans (internet, assistència a cursos, documentació especialitzada...).
• Proposa als seus superiors la conveniència d'adquirir determinats coneixements o experiències útils per a ell mateix o per als companys.
• Aplica, de forma sistemàtica, els coneixements i les habilitats apresos en el seu àmbit de treball.
• Coneix clarament i raonadament els seus punts forts i els seus punts febles.
• Procura estar actualitzat més enllà de l’oferta formativa, a través de diferents mitjans (internet, assistència a cursos, documentació especialitzada...).
• Proposa als seus superiors la conveniència d'adquirir determinats coneixements o experiències útils per a ell mateix o per als companys.
• Aplica, de forma sistemàtica, els coneixements i les habilitats apresos en el seu àmbit de treball.
• Coneix clarament i raonadament els seus punts forts i els seus punts febles.
Description
Contribueix a la millora organitzativa mitjançant la realització de diferents accions que ajudin a augmentar el coneixement organitzatiu.
Level
3
Tasks
• Participa en grups de millora de nous programes, projectes, serveis, etc.
• Fa de tutor amb les persones que s’incorporen a l’equip (noves incorporacions, suplències, estudiants en pràctiques, etc.).
• Desenvolupa material tècnic (manuals d’acollida tècnica, guies de procediments, etc.).
• Realitza activitats informatives sobre qualsevol dels elements (fonamentació tècnica i normativa, processos de gestió, indicadors de gestió, etc.) que configuren l’activitat (projectes, línies de gestió, serveis, etc.) de la seva unitat organitzativa o especialitat.
• Col·labora en l’elaboració de temaris i proves d’avaluació per als processos de selecció de personal, carrera professional, etc
• Fa de tutor amb les persones que s’incorporen a l’equip (noves incorporacions, suplències, estudiants en pràctiques, etc.).
• Desenvolupa material tècnic (manuals d’acollida tècnica, guies de procediments, etc.).
• Realitza activitats informatives sobre qualsevol dels elements (fonamentació tècnica i normativa, processos de gestió, indicadors de gestió, etc.) que configuren l’activitat (projectes, línies de gestió, serveis, etc.) de la seva unitat organitzativa o especialitat.
• Col·labora en l’elaboració de temaris i proves d’avaluació per als processos de selecció de personal, carrera professional, etc
Description
Actua com docent intern.
Level
4
Tasks
• Dissenya, desenvolupa i avalua accions específicament pensades per transmetre coneixements i habilitats a altres membres de l’organització.
• Dissenya autònomament proves d’avaluació de coneixements i habilitats professionals per als processos selectius, de carrera professional, etc.
• Afavoreix la creació de grups de millora i d’espais per a l’intercanvi de coneixement.
• Fomenta la socialització de coneixements i d’aprenentatges entre els equips.
• Participa activament, en nom de l'organització, en activitats formatives de l'àmbit públic o sectorial.
• Dissenya autònomament proves d’avaluació de coneixements i habilitats professionals per als processos selectius, de carrera professional, etc.
• Afavoreix la creació de grups de millora i d’espais per a l’intercanvi de coneixement.
• Fomenta la socialització de coneixements i d’aprenentatges entre els equips.
• Participa activament, en nom de l'organització, en activitats formatives de l'àmbit públic o sectorial.
23 Recursos formatius
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Idiomes
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
56 Accions formatives del baf
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
10.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
1.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
20.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
En línia
3.00 h
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
En línia
3.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
10.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
3.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
10.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
4.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
8.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació + en línia
10.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
3.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Presencial
9.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Videoformació
4.50 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
3.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Videoformació + en línia
12.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
En línia
2.00 h
Direcció de Serveis de Formació